måndag 4 oktober 2010

Åka tåg

Efter en väldigt härligt skön semester utan att hela tiden behöva ha ögon i nacken och en massa vovve-behov att ta hänsyn till, var det ändå mycket skönt att återse sin lilla tjej. Sedan Älva kom till mig har vi aldrig varit ifrån varandra längre stunder än någon dag och jag kände hur jag hade saknat henne. Man kommer ifrån sin hemmablindhet också – gud, så stor hon har blivit! Inte så konstigt iofs när hon nu redan är ett halvt år.

Hundtokig som jag är hittade jag en del fina vovvar i Grekland som jag tog lite bilder på. Självklart är ingen lika fin som min, men ändå.



Efter bara några dagar tillbaka på svensk mark var det dags att ta sig norröver. Jag blev lite nervös innan vi skulle ta tåget men allt gick väldigt smidigt med min duktigt tjej – hon gillade också att åka tåg! Först tog vi snabbtåg till Stockholm. Gosan var avsprallad och somnade gott. Bytet på T-centralen var lite av en pärs med resväska i ena handen och virvelvinden i den andra – men vi lyckades! Vi tog det lugnt och hon var så duktig busan och lyssnade mycket på matte trots allt som pågick omkring. Sen hann vi trixa en del på perrongen innan det blev dags att kliva på. Jag och Älva fick en egen kupé på nattåget :D Här hade vi det jättemysigt, busade lite, åt kvällsmat och myste massor. I Gävle var vi ute och kvällsrastade och sen sov vi båda två. Jag kom på mig själv att känna mig trygg och lugn trots att jag reste själv. Det fanns ju inte en chans att någon skulle komma in obemärkt i kupén. ;) På morgonen blev vi hämtade av mor och far och den lilla lurviga fick en fasligt massa pussar och kramar.





Det känns jätteskönt att få vara här uppe i lugn och ro ett par dagar, träffa gamla vännerna och gå härliga skogspromenader. Mor och far är så glada också och skämmer bort sitt lilla ”barnbarn” en massa. Typiskt! Men faktiskt tycker jag redan att jag och vovvan fått ett bättre kontakt efter vårt äventyr. Hon lär sig så snabbt också hur saker fungerar på olika ställen, det är så kul att se!

1 kommentar:

  1. Duktiga Älva. Kommer du den 17 okt? Kram Anki

    SvaraRadera