lördag 19 februari 2011

BIR - Junior


Älva och jag är uppe i Umeå igen för diverse aktiviteter. Lämpligt nog lyckades jag tajma in en inofficiell utställning denne helg där min finaste fick BIR och hederspris! Jag blev så glad! Vi var bara tre aussiear men jag trodde inte hon skulle få BIR för de andra två var äldre och stora fina hanar, en svart/vit och en blue merle. Sen skötte hon sig så väldigt fint!



Lokalen var alldeles för liten, man kom knappt fram och det var hundar verkligen överallt. Men Älva vande sig snabbt lade sig lugnt. Hon travade fint med mig i den minimala ringen och stod helt stilla vid tandvisning och hantering. Det har vi tränat mer på sen sist så det var kul att se att det går framåt! Utlåtandet;

"10 mån, trevlig modell, bra huvud, fina detaljer, goda vinklar fram och bak, bra stomme och tassar, bär sin svans för högt, 2/1 (?) rörelse, fint steg, bra drive, bra päls, mentalitet u a, excellent"

I gruppfinalen fick vi en fjärde placering men det brydde jag mig inte så mycket om. Tycker det är lite konstigt det där när man jämför olika raser..?

Resten av dagarna i norr blir inte lika seriösa, vi tränar på som vanligt, härligt utflykter, lite miljö i stan och snöbus med matte och hundkompisar står på schemat. Sen nästa måndag börjar vardagslydndskursen som turligt nog blev sköts på en vecka då planen är väldigt isig! Då fortsätter vi med utmaningarna!

3 kommentarer:

  1. Grattis!!! Va kul! Kram Patricia och ninja

    SvaraRadera
  2. Jättgrattis. Vad duktiga ni är. Visste väl att hon var värd mer än sitt tredjepris på My Dog. Kram Anki

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!!!
    Kram Eva-Lena o Saga

    SvaraRadera