söndag 13 februari 2011

Vårvintersol


Håller koll

En härlig hund-helg! Efter att ha överlevt de mörkaste dagarna på året börjar jag ana ljuset i tunneln och känner att våren är på väg. Man orkar så mycket mer nu när dagarna är längre. Det känns skönt, nu vill jag massor igen! Efter att ha haft min Älva nu i åtta månader försöker jag se över vad hon verkligen kan jämfört med vad jag faktiskt vill att hon ska kunna. Jag inser att jag har massor kvar att träna på..! Försöker att inte känna mig som världens sämsta aussie-ägare när hon fortfarande inte kan många grundläggande saker i "för roliga lägen". Nu är vi på gång igen och det är ju bara att kämpa på... Vet att hon kommer bli riktigt bra tillslut!

Helgen var helt underbar med superväder och superglad hund.


Ger mig...inte!

Vi har varit på härliga utflykter och efter mycket bus somnar man gott...


"Can you spot the dog in the picture?"

Sen passade jag även på att lägga lite spår! Det var ett tag sen nu så det kändes spännande och att se hur hon tog det. Det blev ett kortare (uppvärningsspår) med två pinnar och så ett lite längre med tre pinnar. Jag blev så glad för det gick så fint! :) I höstas var hon fortfarande väldigt snabb och sprang ofta bort sig. Hon var mycket mer fokuserad nu, det gick inte långsamt men hon höll sig fint i kärnan (kunde ana mina fotspår på vissa ställen). Dessutom markerade hon tydlig pinnarna och när jag berömde, lämnade hon dem till mig! :D Jag var sååå nöjd! Det är ju det här man vill göra med sin aussie - jobba!


Mera spår!

Nu börjar vår lilla gårdsplätt tina fram också och den känns väldigt fin att ha här framöver.

1 kommentar:

  1. Vad fin hon är. Hoppas allt är bra med er. Pussa lillan från mig och ha det så bra. Kram Anki

    SvaraRadera